Pagini

sâmbătă, 4 septembrie 2010

Stabileste contacte de afaceri

Daca se apropie ziua deschiderii unui targ sau a unei reuniuni festive de interes pentru afacerilr dvs., inseamna ca este timpul sa faceti bani.

Sute dintre clientii (actuali sau potentiali), furnizorii sau competitorii dvs. in afaceri, se vor afla pentru cateva zile stransi laolalta si sunt rare ocaziile cand se intampla asa ceva.

Ca urmare, intr-o astfel de imprejurare, trebuie sa intrati in regim de activitate continua. Nu aveti timp de irosit! Dar cum veti traduce acest eveniment in profit?
Cum puteti obtine avantaje maxime pentru firma dvs.?

1. Proiectati-va strategia de atac inainte de a va parasi biroul. Stabiliti scopuri precise pentru fiecare dintre contactele programate, fie ca este vorba de apropierea unor clienti potentiali, pastrarea unor clienti actuali sau suplimentarea vanzarilor contractate. In acelasi timp, stabiliti clar si modul în care veti materaliza aceste teluri.
idei de afaceri

2. Concentrati-va asupra a zece dintre clientii potentiali. Intrati in legatura cu ei. Treziti-le un interes real. Obtineti angajamente ferme pentru intalniri viitoare sau, si mai bine, pentru afaceri viitoare.

3. Descoperiti din timp ce receptii sau petreceri sunt planificate in cercul participantilor. Luati parte la acelea unde exista sansele cele mai mari de a va intalni cu oameni care va intereseaza cel mai mult.

4. Pastrati-va mintea treaza tot timpul. Este un avantaj incontestabil. Deci, distrati-va la petrecere, dar faceti-o intr-un mod inteligent si fara a va pierde luciditatea.

5. Participati la seminariile sau conferintele unde va puteti intalni cu oamenii care va intereseaza. Imprejurarea ca s-ar putea nimeri sa stati pe scaunul din vecinatatea unuia dintre acestia se poate dovedi un factor extrem de benefic. De aceea, cand va intalniti intamplator cu cineva care prezinta interes, intrebati-l si la ce seminar va participa. Nu ramane, apoi, decat sa fiti prezent acolo...

6. Nu pierdeti timpul cu activitati neprofitabile. Fiecare secunda este importanta!

7. Rezervati-va timp, la incheierea unei zile, pentru a va planifica actiunile de a doua zi. Lucrurile se desfasoara rapid la o astfel de manifestare, ceea ce poate determina o usoara senzatie de preaplin si de confuzie. De aceea, gasiti-va în fiecare seara cateva minute pentru a pune pe hartie ideile si initiativele pentru ziua urmatoare.

8. Cautati sa iesiti in evidenta. Ar fi indicat sa sustineti, in cadrul seminarului sau conferintei, o comunicare. Aceasta va fi elocventa pentru gradul de profesionalism ce va caracterizeaza pe dvs. si firma dvs. Fiti atenti la alegerea subiectului, astfel încat oamenii care va intereseaza sa fie tentati sa participe.

9. Luati-va notite pe spatele cartilor de vizita, imediat dupa ce le-ati primit. Daca veti realiza foarte multe contacte, nu veti fi în stare sa va amintiti toate detaliile legate de oamenii intalniti. Aveti grija sa notati si detalii de ordin personal - copii, sporturi preferate, hobby-uri etc. - pe care sa le folositi în cursul urmatoarei întalniri.

10. Luati tot timpul cu dvs. materiale promotionale de cea mai buna calitate. Impartiti-le tuturor oamenilor intalniti. Veti dispune, astfel, de un punct solid de referinta, atunci cand veti avea viitoarele intalniri de afaceri, în adevaratul sens al cuvantului.

11. Cautati sa obtineti de la gazda reuniunii lista cu toti participantii. Anexati-o la baza proprie de date si folositi-o pentru a centraliza numele oamenilor întalniti si pentru a vedea care dintre cei pe care n-ati avut sansa sa-i contactati trebuie sa-i aveti în vedere cu alta ocazie.

12. Simtiti-va bine si faceti-i si pe ceilalti sa se simta bine. Entuziasmul si umorul sunt contagioase. Oamenilor le place sa faca afaceri cu cei care au pieptul plin de energie, nu de suspine.

13. Fiti mereu pe faza! Vanati oportunitatile de afaceri peste tot unde se ivesc si, mai ales, acolo unde nu va asteptati sa se iveasca: în hol, în lift, în restaurant, ba chiar si... la toaleta.

14. Pregatiti-va cu atentie si exersati prezentarea produselor sau a serviciilor oferite. Deschiderea conversatiei de afaceri, argumentele de forta si atuurile-surpriza trebuie sa fie perfect stapanite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu