Pagini

luni, 6 septembrie 2010

Spioneaza-ti competitorii discret

Te plasezi pe picior de egalitate cu concurenta? Cum poti sa faci diferenta? Adesea, cea mai buna modalitate de a-ti depasi rivalii este sa arunci un ochi in curtea concurentei pentru a afla ce vrea sa faca inainte de a-si pune planul in aplicare. Forbes.com iti ofera cateva strategii:

Expozitie?Actiune!

Expozitiile comerciale nu sunt doar locuri in care sa-ti etalezi produsele, ci oportunitati de a-ti urmari competitia. Cauta cataloage, liste de preturi, materiale de marketing, poti afla astfel multe despre strategia rivalilor. Nu-ti fie teama sa stai la taclale cu reprezentantii companiilor concurente, ar putea fi mai liberi in a-ti oferi informatii decat ti-ai putea imagina. Daca esti foarte cunoscut, trimite-ti un emisar cu simt practic sa-ti rezolve problema.

Intrusul de dimineata

Multi retaileri tin sedinte dimineata, exact in magazin. Prefa-te ca vrei sa cumperi si s-ar putea sa afli lucruri interesante. Daca activezi in retail si afli care sunt articolele care se vand bine, ai putea sa-ti aprovizionezi magazinul cu aceste produse inaintea rivalilor tai. Daca esti furnizor, poti afla care din diststribuitori a intarzit cu livrarile si poti ajunge cu produsele la retailer inaintea concurentilor.

Clientii competitiei
firma

Clientii sunt o extraordinara sursa de informatie in privinta punctelor slabe ale competitorilor tai. Intreaba-i direct! Ce le place la un anumit produs sau serviciu? Ce nu le place? Ce anume i-ar face sa se gandeasca la o schimbare? (Ar putea sa se gandeasca la un schimb de servicii, mai avantajoase, in schimbul informatiilor.) Pe de alta parte, cand un client schimba taberele, ofera un sumar complet al competitiei, explicandu-si decizia.

Formeaza numarul departamentului de relatii clienti

Agentii de customer service sunt utili din doua puncte de vedere: sunt vorbareti si stiu multe. Sally Wright, presedintele firmei de consultanta Alliance Consulting Group este de parere ca ar trebui sa vorbesti cu cel putin 10 agenti de relatii cu clientii de la firma competitoare. Imparte aceasta sarcina la mai multi oameni din firma ta, pentru ca informatia sa nu fie interpretata gresit. Intreaba care sunt cele mai apreciate produse si care sunt cele mai frecvente plangeri ale clientilor. Daca agentul nu coopereaza, poti suna din nou, poti avea noroc in alta parte.

Spune-mi ce angajati cauti ca sa-ti spun cine esti

Vrei sa afli daca firmele rivale sunt pe punctul de a face schimbari sau daca vor sa fure din “talentele” companiei tale sau ale altor competitori? Monitorizeaza ofertele de joburi atat de pe site-urile proprii cat si de pe site-uri de recrutare. “Poti spune multe despre competitie urmarind activitatile lor de recrutare”, este de parere Jeanne Achille, vicepresedinte la compania de marketing The Devon Group. Astfel, poti afla daca firma rivala doreste sa se extinda si in ce directie.

Marea achizitie

Aceasta metoda nu este una noua insa asta nu inseamna ca este mai putin eficienta. Philip Wilson, presedintele Institutului de relatii in domeniul muncii, adesea angajeaza fosti organizatori ai unor uniuni sindicale cu care se confrunta in numele clientilor sai. Atentie! Te poti trezi dat in judecata de compania unde a lucrat noul tau angajat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu