Pagini

sâmbătă, 4 septembrie 2010

Integritatea unei afaceri

Unul dintre cele mai importante atribute ale unei afaceri de succes este, fara indoiala, “integritatea” acesteia. In absenta integritatii ca fundament si coroana in acelasi timp ale unei afaceri, initiativa nu poate supravietui foarte mult. Dimpotriva, atunci cand integritatea unei afaceri este prezenta la toate nivelele si in toate straturile unei companii, cat mai adanc si nu doar la suprafata, aceasta devine inima, motorul respectivei companii, definind cultura de organizatie si facand diferenta pe piata.

Impactul incomensurabil al Internetului asupra lumii afacerilor face ca integritatea, credibilitatea si respectabilitatea sa devina elemente si mai importante decat erau oricum. Consecinta imediata a competitiei globale este aceea ca, in cele mai multe cazuri, clientii nici nu vor lua in seama o companie care nu face dovada celui mai inalt nivel de integritate a unei afaceri. Cata vreme avem de a face cu o bogatie formidabila de companii ale caror prezentari si oferte sunt usor de gasit si citit pe Internet, este clar ca nimeni nu mai este dispus sa accepte orice s-ar situa sub nivelul de maxime competenta si profesionalism.

In cadrul efortului orientat catre crearea unei fundatii pentru integritate, prima necesitate este aceea de a stabili raporturi excelente cu clientii. Toate studiile recente au relevat faptul ca cea mai buna si cea mai des practicata metoda in acest sens este cea a “Marketingului de Relatii”.

Urmatoarele 7 principii reprezinta bazele integritatii unei afaceri si un bun punct de plecare pentru un plan de afaceri . Implementarea fiecaruia dintre ele in mediul organizational al companiei dumneavoastra va avea ca rezultat o renastere a afacerilor derulate.

Principiul I: Nu uitati ca toti clientii doresc sa faca afaceri cu o companie in care au incredere. Faptul ca increderea se afla la baza unei companii o face pe aceasta usor recognoscibila.

Principiul II: In vederea unei continue imbunatatiri a activitatii companiei, liderii acesteia trebuie sa fie dispusi sa isi deschida orizontul catre idei noi. Solicitati intotdeauna “feed-back” deopotriva de la clientii si colegii/angajatii dumneavoastra.

Principiul III: Indiferent de circumstante, faceti tot ceea ce va sta in putinta pentru a creste sau redobandi increderea vechilor cumparatori sau clienti, in special atunci cand ceva nu a mers bine. Faceti tot posibilul pentru a va recastiga locul pe piata onorand toate promisiunile si obligatiile pe care vi le-ati asumat.

Principiul IV: Reevaluati toate materialele, toate brosurile, inserturile publicitare, advertorialele si documentele de afaceri pentru a va asigura ca acestea sunt clare, precise si redactata intr-o maniera profesionista. In primul rand, asigurati-va ca textele de care dispuneti nu va pun intr-o lumina nefavorabila sau neclara.

Principiul V: Ramaneti implicat(a) in problemele si activitatile legate de comunitate in general, demonstrand astfel ca societatea dumneavoastra contribuie substantial la bunastarea sociala si la indeplinirea obiectivelor comunitare. Cu alte cuvinte trebuie sa ramaneti implicat(a)!

Principiul VI: Tineti legatura in permanenta cu Departamentul de Contabilitate. Faptul de a pastra in permanenta aceasta legatura va va ajuta sa stopati/reganditi din timp orice activitate sau initiativa defectuoasa, dubioasa sau neaducatoare de profit.

Principiul VII: Tratati-va toti colegii si angajatii cu cel mai mare respect. Fara a tine cont de diferentele de sex, rasa, etnie, religie, nivel cultural/lingvistic, oferiti-le celorlalti intregul dumneavoastra respect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu