Pagini

miercuri, 1 septembrie 2010

Promovare online

Inceperea unei campanii de publicitate online este intotdeuna dificila. Speram ca in continuare sa raspundem mai multor intrebari care sa te ajute sa-ti planifici cu precizie campania de publcitate online si sa obtii maximul de clienti.

De unde voi sti cati oameni au receptat mesajul si care au fost efectele asupra lor?

Poti masura cu precizie audienta si efectele unui mesaj. Spre exemplu, e foarte usor sa vezi distributia pe sexe a cititorilor unui articol, cat timp a petrecut fiecare pentru a-l citi sau care a fost urmatorul lucru pe care l-a facut. In definitiv, pe cititorul articolului tau nu-l desparte decat un click de site-ul unde poate obtine mai multe detalii sau poate efectua o comanda.

De asemenea, alegerea canalelor potrivite pentru un public este mai usoara. Utilizatorii intra pe internet pentru a gasi lucruri care ii intereseaza. Asa ca nu e greu sa intuiesti cine sunt vizitatorii unui site de femei, cititorii unui newsletter cu stiri financiare sau membrii unei comunitati in care se discuta despre fotbal. In plus, poti face in asa fel incat mesajul tau sa nu ajunga decat la utilizatorii care corespund criteriilor tale (de varsta, de sex, de localitate, dar si de preferinte sau de comportamente).

Un alt avantaj este ca intr-o campanie de publicitate online poti folosi o mare varietate de tactici: de la cele clasice de advertising, pana la cele de relatii publice sau de marketing direct: mesaje virale sau mesaje raspandite prin intermediul unor comunitati online, comunicari prin newsletter, banner-e, link-uri sponsorizate.

Cat ma poate ajuta promovarea prin intermediul unui newsletter?

Una din regulile de baza ale marketingului spune ca potenetialii clientii nu cumpara imediat dupa ce afla informatia despre un produs. Ceea ce trebuie sa intelegem este ca publicul tinta trebuie sa vada mesajele noastre de mai multe ori, sa incercam sa-i reamintim despre produsele noastre si sa-l aducem in faza in care cere mai multe informatii despre produs, iar ulterior sa-l transformam intr-un client.

Printr-un program de e-mail marketing poti sa influentezi deciziile potentialilor clienti in toate etapele de achizitie. Avantajele pe care le prezinta un astfel de program sunt:

* Iti scazi costurile necesare pentru a atinge audienta cu un mesaj despre lansarea unui produs sau despre o oferta speciala
* Educi publicul si sa ii creezi nevoia fata de produsul tau
* Ii reamintesti si il stimulezi sa cumpere de la tine in momentul in care este gata sa ia o decizie


5 lucruri importante de care trebuie sa tinem cont inainte de a demara o campanie de publicitate online

1.Stabileste intai scopul campaniei de publicitate online:

- consolidarea imaginii companiei fata de cumparatori,

- generare de trafic catre site-ul tau

- cresterea ratei vanzarilor

- inducerea dorintei de cumparare potentialilor

- accentuarea mesajului trimis si pe ceilalti vectori media

2.Defineste foarte clar care este publicul tau tinta. Ca sa ai rezultate eficiente intr-o campanie de publicitate online trebuie sa te adresezi in primul rand unui public specific cu interese specifice. Trebuie sa te asiguri ca stii exact cine iti va cumpara produsul si unde gasesti acele persoane online.

3. Pune-ti site-ul la punct!

Daca potenrialul client dupa ce face click pe reclama si intra pe site-ul tau si nu gaseste ceea ce cauta, daca site-ul se incarca greu degeaba s-a investit in reclama. Cu siguranta acel potential client este pierdut definitiv. Nu se va mai intoarce. Va cumpara de la altcineva. Regula nescrisa pentru site: daca din 3 click-uri nu ajung la informatia pe care o caut, inseamna ca acel site este facut prost.

4. Foloseste un titlu potrivit pentru campania ta de publicitate online sau pentru produsul care vrei sa-l prezinti.

5. Fii activ si consecvent cu campania ta publicitate online. O campanie publicitara trebuie sa aiba continuitate pentru a-si indeplini asa cum trebuie sarcina de convingere. In publicitate comunicarea intermitenta nu este comunicare. Frecventa si consecventa sunt secretele succesului in publicitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu