Pagini

luni, 6 septembrie 2010

Recuperati datoriile de la clientii rau-platnici

n relatia cu un client rau-platnic, va recomandam sa parcurgeti urmatoarele 4 etape:

1. Trimiteti-i clientului o scrisoare in care ii aduceti la cunostinta depasirea termenului-limita care a fost stabilit de comun acord pentru plata datoriei. Pentru ca aceasta scrisoare sa nu se intersecteze cu o eventuala decontare a clientului, ea nu trebuie expediata mai devreme de 7 zile (chiar 10 zile, in cazul clientilor vechi si importanti, pana in prezent buni platnici).

2. La 10 zile dupa prima atentionare, trimiteti-i clientului o alta scrisoare de somatie in care ii aduceti la cunostinta penalizarile pe care le are de platit pentru intarziere; in acelas i timp, contactati-va telefonic debitorul pentru a afla care sunt cauzele intarzierii platii. Anexati la aceasta a doua scrisoare copii dupa documentele financiare (facturi, extrase de cont etc.).
Inca nu este momentul pentru un exces de fermitate si agresivitate. Scopul acestei a doua scrisori de somatie este de a va asigura ca debitorul a primit mesajul din prima scrisoare.
Porniti, asadar, de la premisa ca prima somatie nu a ajuns la destinatie sau a fost tratata cu neglijenta de un functionar oarecare si repetati mesajul. Evitati astfel o gafa care ar putea compromite o relatie de afaceri profitabila.

3. Dupa alte 30 de zile, trimiteti-i clientului rau-platnic o scrisoare de somatie ultimativa in care il somati sa execute plata in termen de 5 zile, in caz contrar urmand sa inceapa procedura executarii silite, conform reglementarilor legale in vigoare (Legea nr. 295/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5 privind procedura somatiei de plata, publicata
in M.Of. nr. 422 din 30 iulie 2001).
idei de afaceri

4. In cazul in care nici ultima scrisoare de somatie nu are efect, tot ceea ce va ramane de facut este sa incredintati problema spre rezolvare departamentului dvs. juridic sau biroului de avocatura cu care lucrati.

Procesul de incasare a efectelor comerciale de primit poate deveni foarte costisitor in situatia in care va confruntati cu clienti rau-platnici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu