Pagini

marți, 7 septembrie 2010

Cum sa va fidelizati clientii

Programele de loialitate determina clienti importanti sa se intoarca la dvs.!

O zicala cunoscuta din zona afacerilor spune ca este mai usor si mai putin costisitor sa pastrezi clientii existenti decat sa cauti in permanenta altii noi. Acesta este motivul pentru care programele de loialitate s-au dovedit a fi asa populare in randul proprietarilor de afaceri mici.

Aceste programe includ:

* Cardurile cu puncte - un client, atunci cand aduna un anumit numar de puncte sau cand ajunge la o anumita suma cheltuita, primeste un produs sau un serviciu de o anumita valoare.

De exemplu, cumperi zece cafele, iar pe a unsprezecea o primesti gratis.
* Cardurile de reduceri - prin care cel care il detine, beneficiaza de reduceri pentru anumite produse sau servicii.

* Recompense sau bani inapoi - pentru o anumita suma de bani cheltuita, clientul primeste o alta suma de bani, care poate fi folosita la randul ei, pentru produsele firmei care ofera aceasta promotie.

De exemplu, pentru fiecare 300 lei cheltuiti, primesti un card cadou de 20 lei, valabil in acel magazin.
* Cupoanele speciale - se ofera numai clientilor fideli. Puteti trimite un mesaj de multumire scris de mana (personalizat), caruia sa ii atasati un cupon. Clientii vor aprecia acesta actiune.

Acesta este un exemplu bun de program de fidelizare. Dar sunt si cazuri in care este foarte usor sa gresiti si sa cadeti intr-o capcana. Puteti starni confuzii in randul clientilor daca regulile sunt prea complicate, daca recompensa este prea greu de obtinut sau daca oferta nu prezinta interes.

Cei mai multi antreprenori din zona afacerilor mici se gandesc ce i-ar incanta, ce i-ar motiva pe ei si apoi pe clienti.

Proprietarii de afaceri mici repeta o anumita gresala de foarte mult timp. Oferta este de obicei ceva care nu are nici o valoare pentru cel care o face, ceea ce este gresit. Oferta trebuie sa fie valoroasa pentru ambele parti, sa para ca incheiati o afacere cu clientul.

Cu alte cuvinte, atunci cand promotiile sau programele de fidelizare nu functioneaza este din cauza faptului ca aceste programe se concentreaza pe ceea ce isi doreste proprietarul si nu pe ceea ce si-ar dori sau ar fi valoros pentru client. Reflectarea asupra acestor fapte va ajuta sa va asigurati ca programele pe care doriti sa le initializati sunt exact ceea ce se presupun a fi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu